Powłoka:
- Norma ECE22.06 zgodna z homologacją wyścigową FIM.
- Ultralekka, mocna skorupa wykonana jest w zaawansowanym procesie formowania warstwowego wielu kompozytów.
- Zewnętrzna warstwa węgla 3K z dzianiną o dużej gęstości zapewnia doskonałą sztywność, efektywne rozłożenie i dystrybucję pochłoniętej energii przez warstwy.
- Druga warstwa o równoległym układzie włókien węglowych zapewnia wyjątkową sztywność promieniową, zapobiega odkształceniom i naciskom, ale jednocześnie umożliwia kontrolowane ugięcie niezbędne do zmniejszenia przenoszonej energii uderzenia.
- Trzecia i czwarta warstwa zawierają włókna aramidowe i włókno szklane zapewniające ochronę przed przedostaniem się przeszkody przez skorupę.
- Warstwy łączone są wybraną mieszaniną żywicy epoksydowej, która jest wstępnie przygotowana na powierzchni poszczególnych warstw od producenta materiału.
- Proces łączenia warstw i utwardzania odbywa się w piecu próżniowym w wysokich temperaturach.
- Kask dostępny jest w 4 anatomicznie zaprojektowanych rozmiarach skorupy, co zapewnia zoptymalizowaną konstrukcję zapewniającą najlepszy możliwy dobór i dopasowanie do potrzeb indywidualnych użytkowników.
- Waga 1,49 do 1,645 kg w zależności od rozmiaru kasku.
Wewnętrzny rdzeń EPS:
- Wewnętrzny rdzeń chłonny wykonany jest z 8 paneli styropianu EPS o 6 różnych gęstościach materiału, dzięki czemu kask zapewnia ukierunkowane różne właściwości pochłaniania uderzeń w miejscach, gdzie jest to potrzebne.
- Chłonny rdzeń EPS dostępny jest w kilku anatomicznie zaprojektowanych rozmiarach, podobnie jak skorupa, tak aby zapewnić zoptymalizowaną konstrukcję zapewniającą najlepszy możliwy dobór i dopasowanie do potrzeb indywidualnych użytkowników.
- Ochronę przed uderzeniami obrotowymi zapewnia połączenie kształtu wewnętrznego rdzenia i specjalnie pomalowanej powierzchni wewnętrznej w parze ze specjalną powierzchnią na odwrotnej stronie czapki wyściółki kasku. Ta opatentowana technologia zmniejsza przyspieszenie obrotowe energii uderzenia przekazywanej do głowy i mózgu użytkownika.
Aerodynamika:
- Kask został zaprojektowany od A do Z przy pomocy pełnego tunelu aerodynamicznego.
Cele dotyczące najniższego możliwego współczynnika oporu przy różnych pozycjach głowy, a także stabilność przy różnych kątach pochylenia były priorytetem przy opracowywaniu kształtu kasku.
- W pierwszym etapie zaprojektowano kształt wykorzystując metody obliczeń dynamicznych modelu COMPUTATION FLUID DYNAMICS.
- W drugim etapie w pełni zweryfikowano dane elementów fizycznych w środowisku tunelu.
- W trzecim etapie kask został przetestowany w pełnym zakresie środowiska rzeczywistego na obwodach zamkniętych.
- Rezultatem jest niski opór aerodynamiczny i wysoka stabilność aerodynamiczna nawet przy najwyższych prędkościach jazdy.
- Najlepsze możliwe parametry aerodynamiczne to korzyść nie tylko dla zawodowych kierowców startujących w wyścigach szosowych, ale doceniana jest także przez zwykłych użytkowników dróg. I to w sytuacjach, gdy przy większych prędkościach występuje mniejsze obciążenie kręgosłupa i mięśni szyi lub w przypadku bardzo niskiego poziomu hałasu we wnętrzu, co gwarantuje kask.
- Do kasku dostępny jest krótki standardowy spoiler (duża wersja wyścigowa występuje również tylko w przypadku modeli graficznych). Obydwa spoilery mocowane są za pomocą opatentowanego systemu mocowania, który oddziela spoiler od skorupy w przypadku kontaktu z przeszkodą/drogą.
- Boczne stabilizatory aerodynamiczne zapewniają stabilność aerodynamiczną kasku, szczególnie w sytuacji, gdy kierowca pokonuje zakręt z przechyleniem i ugięciem ciała poza osłoną aerodynamiczną owiewki supersportowego motocykla.
- Górne części po bokach pleksi zawierają dyfuzory powietrza, które pomagają zredukować poziom hałasu aeroakustycznego.
- W wyniku całego rozwoju aerodynamiki kasku, w przypadku zamontowanego spojlera wyścigowego i stabilizatorów bocznych, elementy te zmniejszają opór aerodynamiczny o dodatkowe 4,54%.
- Sylwetka wyścigowego spojlera doskonale nawiązuje do aerodynamicznych garbów kombinezonu wyścigowego ALPINESTARS.
Wentylacja:
- Kask wyposażony jest w 11 otworów wentylacyjnych. 7 wejść (3 podbródkowe i 4 górne). I 4 porty wylotu powietrza (2 po bokach szczęki i 2 z tyłu u góry).
- Wentylacja górna sterowana jest za pomocą wielkopowierzchniowej zasuwy, co zapewnia doskonałą cyrkulację powietrza i komfort szybkiego sterowania.
- Otwory podbródkowe utworzone są przez dwa porty obok centralnego zamka z pleksiglasu i zostały zaprojektowane z myślą o łatwej i szybkiej obsłudze w rękawiczkach.
- Wentylacja trzeciego podbródka, którą można zamknąć gumowym korkiem, znajduje się w środkowej części podbródka pod zamkiem z plexi i służy do odparowania wewnętrznej powierzchni plexi.
- Boczne otwory wentylacyjne w okolicy szczęk usuwają wilgoć zgromadzoną we wnętrzu.
- Tylne wyloty wentylacyjne w górnych partiach pod spojlerem aerodynamicznym zawierają 2 wyloty umożliwiające efektywne odprowadzanie gorącego powietrza.
Pleksi:
- Certyfikowany zgodnie z normą ECE22.06 i spełnia klasę optyczną 1.
- Powierzchnia z powłoką zapobiegającą zadrapaniom i zaparowaniu.
- Wyrafinowana konstrukcja z poliwęglanu o różnej grubości poszczególnych części 1,6 mm po bokach do grubości 2,6 mm w częściach środkowych.
- Poziomy kąt widzenia wizjera wynoszący 220° i pionowy kąt widzenia 57° zapewniają wysoki poziom komfortu podczas patrzenia na boki podczas skręcania i patrzenia do przodu podczas pochylania się do przodu.
- Pleksi zawiera piny wyścigowe systemu PINLOCK umożliwiające montaż folii przeciwmgielnej 120XLT MAX VISION.
- Możliwość montażu folii jednorazowej z mocowaniem na zewnętrznej powierzchni kołków.
- Unikalny mechanizm mocowania za pomocą metalowych dźwigni umieszczonych w mechanizmach bocznych wraz z mocowaniem za pomocą metalowego zamka z wielostopniową regulacją umieszczoną pośrodku.
- W pełni gwarantowane mocowanie zapobiega niezamierzonemu otwarciu w przypadku uderzenia/wypadku.
- Wycięty profil z boku zapewnia większe pole widzenia.
- Ustawienie wielopozycyjne, w tym. pozycja mikrowentylacji.
- Szeroka gama różnych powierzchni, w tym. samościemniające.
Wnętrze:
- Regulacja położenia wysokości kapelusza oraz kąta nachylenia na głowie dzięki opatentowanemu systemowi A-HEAD.
- W pełni wyjmowana, nadająca się do prania wyściółka wykonana z oddychającego materiału o właściwościach antybakteryjnych.
- Zdejmowany deflektor podbródka i nosa.
- Szybko odpinane policzki systemu ERS z pętlami do prowadzenia hydrobagu, wycięciem na paski do okularów i możliwością zakupu różnych grubości. części dla bardziej precyzyjnego dopasowania.
- Zapinanie na pasek o szerokości 25 mm z pierścieniami DD i wyjmowaną wyściółką.
- Wygodna przestrzeń dla uszu dzięki osłonom słuchawek z komunikatorem HD.
- Krój muszlowy z miękką wyściółką po bokach, aby zmniejszyć ryzyko złamania obojczyków.
- Profil pleców zapewniający wygodę przy pochylonej głowie.
W zestawie: każdy kask S-R10 jest wyposażony w przezroczystą pleksi, pleksi w kolorze ciemnego dymu, folię przeciwmgielną Pinlock MaxVision, folię odrywaną i deflektor podbródka
info
Recenzje mogą zamieszczać tylko zalogowani użytkownicy.
Zaloguj sie